- Homemade coconut peanut butter.

Igår insåg jag att mitt jordnötssmör här hemma hos pappa var slut, så jag beslutade mig för att testa göra ett eget. Dock inte bara med jordnötter, utan med kokosflingor också, det blev galet gott. Vill ni också testa? Det är så otroligt enkelt.
Du behöver:
2 dl kokosflingor
3 dl jordnötter, jag hade naturella men ni kan välja själva om ni vill ha saltade/rostade osv.
ev. salt efter smak (jag hade lite då jag hade naturella nötter)
 
Hur du gör?
1. Mixa kokosflingorna tills det blir lite smöraktigt tog 5-7 minuter.
2. Tillsätt jordnötterna och saltet, mixa tills det är klart.
3. Ta fram en glasburk och häll i jordnötssmöret för att kunna förvara, eller så äter du det direkt helt enkelt.
 
Gott och lätt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback