- Svettigt intervall-pass

Ni har antagligen läst att jag på senaste tiden blivit väldigt bra vän med crosstrainern på gymmet. Jag blev lite trött på att bara "gå" helt vanligt i hög hastighet, så jag provade mig fram lite och kom fram till ett väldigt bra intervall-pass, som man egentligen kan bestämma själv hur långt man vill ha det. Men när jag kör kör jag 30 minuter och då ser det ut såhär:
 
Minut 0 - minut 5: nivå 13%, medelhastighet med händerna på "styret"
minut 5 - minut 6: nivå 8%, trampa allt vad du kan, nu ska benen arbeta så lägg händerna på displayen men luta inte armbågarna mot.
minut 6 - minut 7: nivå: 4%, trampa sakta, sakta, försök att få ned pulsen, drick lite vatten.
minut 7 - minut 11: nivå 13%, medelhastighet med händerna på "styret"
minut 11 - minut 12: nivå 8%, trampa allt vad du kan, nu ska benen arbeta så lägg händerna på displayen men luta inte armbågarna mot.
minut 12 - minut 13: nivå: 4%, trampa sakta, sakta, försök att få ned pulsen, drick lite vatten.
minut 13 - minut 16: nivå 13%, medelhastighet med händerna på "styret"
minut 16 - minut 17: nivå 8%, trampa allt vad du kan, nu ska benen arbeta så lägg händerna på displayen men luta inte armbågarna mot.
minut 17 - minut 18: nivå: 4%, trampa sakta, sakta, försök att få ned pulsen, drick lite vatten.
minut 18 - minut 21: nivå 13%, medelhastighet med händerna på "styret"
minut 21 - minut 22: nivå 8%, trampa allt vad du kan, nu ska benen arbeta så lägg händerna på displayen men luta inte armbågarna mot.
minut 22 - minut 23: nivå: 4%, trampa sakta, sakta, försök att få ned pulsen, drick lite vatten.
minut 23 - minut 26: nivå 13%, medelhastighet med händerna på "styret"
minut 26 - minut 27: nivå 8%, trampa allt vad du kan, nu ska benen arbeta så lägg händerna på displayen men luta inte armbågarna mot.
minut 27 - minut 28: nivå 10%, jogga i snabb hastighet.
minut 28 - minut 29: nivå 5%, händerna på "styret och välj själv vilken hastighet.
minut 29 - minut 30: nivå 2% vara ned.
 
Jag visade detta pass för Tilda och hon älskade det också, svetten rinner, det bränner som satan och känslan efteråt är oslagbar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback