- Knapriga kolakakor med vaniljsmak

Detta bakade jag också i lördags, goda och sega kolakakor. Tänkte att jag återigen kunde dela med mig av receptet.
 
Vad du behöver:
100g margarin eller smör
1dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk ljus sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Hur du gör:
1. Sätt på ugnen på 175grader.
2. Rör rumsvarmt smör/margarin med socker poröst.
3. Blanda mjölet och bakpulver i en bunke.
4. Rör ned det i degen, tillsätt resten utav ingredienserna (Vaniljsocker, sirap) 
5. Arbeta snabbt ihop det till en deg, du kan använda en matberedare.
6. Rulla ut tre drygt fingertjocka längder som du lägger på en plåt som är smörjd med smör eller med bakplåtspapper.
7. Platta till dem lite. 
8. Grädda i mitten av ugnen 10-12 minuter (Jag hade dem inne i 11 minuter)
9. När du tagit ut dem och de fortfarande är varma skär du dem i sneda, ca 2,5cm breda bitar.
10. Häll upp en glas mjölk eller koka upp en kopp te och njut av kakorna!


Hej! Har nyss publicerat en ny artikel på webben7 om detaljer och accessoarer. Under min menyn what's new, hittar du en direkt länk till tidningen :) Kika gärna in och kommentera också (men tänk på att det är för en tidning jag skriver på webben7, inte min egen hemsida alltså) KRAM

2014-02-17 // 14:04:54

Hej! Har nyss publicerat en ny artikel på webben7 om detaljer och accessoarer. Under min menyn what's new, hittar du en direkt länk till tidningen :) Kika gärna in och kommentera också (men tänk på att det är för en tidning jag skriver på webben7, inte min egen hemsida alltså) KRAM

2014-02-17 // 14:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback