- Jag har provat något nytt.

Gårkväll låg jag och funderade på vad jag äter till frukost, och insåg att jag börjat tröttna lite på att bara äta havregrynsgröt varje morogn. Så då tänkte jag, men imorgon exprementerar jag och blandar ned olika ingredienser som jag tycker om och ser va det blir. Har hela natten varit så exalterad över detta så att jag inte sov till längre än 8.30. Resultatet blev en mugcake med smak av äpple och kanel, det var det godaste jag ätit på länge och var väldigt enkelt att göra. 
 
Just nu håller jag på att exprementerar med andra recept för frukost till mina syskon och pappa, det är jättekul! Så denna vecka lär ni nog få mycket recept. Om vädret tillåter ska jag senare gå ut och springa eller ta en Pw med pappa, för att sedan spela en match mot Gnesta 18.45.
Vad du behöver för en portion mugcake:
1 dl havregryn
1 ägg
1/2 dl mjölk
1/2-1 tsk kanel
1/2 rivet äpple
1 tsk bakpulver
ev. sötning (stevia, honung, kardemumma osv.) Jag hade ingen.
 
Det du behöver göra:
1. Riv ned ett halvt äpple i en stor skål.
2. Häll i havregryn och kläck ägget i samma skål där du har äpplet.
3. Ha sedan i kanel, bakpulver, mjölk och ev. sötning.
4. Blanda ihop allt till en liten smet.
5. Ställ in skålen i micron i 2 minuter.
6. Lägg upp på en tallrik upp och ned. Det kan hända att den fastnat lite på kanterna, men du kan hjälpa den att lossa med att använda en kniv lite löst längst kanterna.  
7. Strö över kanel och lägg till tillbehör om du vill ha. Jag hade Kvarg och resterande äpple.
 
Somsagt galet gott och enkelt samt innehåller nyttiga ingredienser, imorgon ska jag prova en annan smak!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback