- Kokos-mugcake med kiwi.

Jag gjorde en kokos-mugcake, inspirerat av denna blogg. Själva mugcaken tyckte jag om väldigt mycket, det var den god smak, däremot tyckte jag inte om att kiwin som var i, enligt mig blev det inte allt gott. Så nästa gång kommer jag att göra bara mugcaken eller kanske med äpple eller jordnötssmör, vi får se.
 
Du behöver, för en:
1/3 dl kokosmjöl
½ tsk bakpulver
3 msk kvarg
3 msk mjölk
1 äggvita
1 msk kokosflingor
2-3 tsk sötning (jag hade honung)
½ kiwi
 
Hur gör du?:
- Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
- Tillsätt resten av ingredienserna.
(- Skär kiwin i bitar och ha ner det i smeten.)
- Häll smeten i en stor mugg eller en skål och in i micron på högsta effekt i 3 minuter.
- Ta ut och lägg över på en tallrik. Jag åt tillsammans med kvarg och jordnötssmör.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback