- Vecka 36, Mage

Här kommer övning nummer 2 och den är för magen. Denna övning kör jag ofta på mina set och då supersetar jag med plankan. Jag vet inte riktigt vad den heter men jag kallar den "Omvända crunches". Det bränner något extra och jag älskar den känslan. 
 
Denna övning tränar:
Nedre magmuskler
Raka magmuskler
 
Såhär utför du övningen:
- Ställ fram en bänk framför en roddmaskin och ställ dig som i plankan.
- Spänn magen genom att trycka höften mot naveln. 
- Sedan drar du, med hjälp av magmusklerna, in knäna mot bröstkorgen och sedan tillbaka till samma position. Jag brukar köra snabbt in med knäna och långsamt ut. 4x20.
Tycker du att övningen är ovan känns för svårt så finna det ett annat alternativ. Nämligen det ni ser på bilden. Du utför övningen på samma sätt bara att du istället står på knä. Det är inte jättestor skillnad, bara att det blir ett snäpp lättare, inte lika tungt, om du står på knä.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback