- Rumpa, vecka 39

Dags för veckans övning. Även denna vecka är det rumpan som får jobba. Jag vet att det är många som vill ha tips på rumpisolerade övningar och därför kommer det även en till övning för rumpan nästa vecka. Hur som helst kallar jag denna övning för "Höftlyft i smithen" och jag älskar den. Känslan när man får när kontakten finns där är magisk och rumpan byggs på för varje pass, härligt!
 
Såhär gör du:
- Ställ en bänk framför smith-maskinen så att du har skuldrorna på bänken och stången precis under höftbenet. 
- Beroende på hur djupt du vill gå så ställer du dina fötter framför dig. Jag brukar ha dem så att det blir 90* när jag är i översta läget. 
- När du fått bänken på plats, lägger du på vikt och placerar dig under stången. Sedan tar du med hjälp att rumpmusklerna och pressar upp stången måt taket. Tänk på att det bara är rumpan som ska jobba så när du är rak i kroppen i översta läget är det dags att gå ned igen. Sedan upprepar du denna rörelse ett flertal gånger.
 
Tänk på att:
- Börja med lättare vikter för att få in tekniken samt känna kontakten.
- Var explosiv upp och gå sakta, sakta ned.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback