- Hallonsorbé till frukost?

Höstens gråa täcke har lagt sig över oss, regnet öser ned och vinden är så stark att träden nästan blåser bort. Eftersom att jag körde kondis på min vilodag igår, sa mitt psyke åt mig att skippa morgonpw idag - vilket jag också gjorde. Sov en extra timma innan jag tog mig upp för att fixa en färgglad frukost. H-E-A-V-E-N. Hallonsorbé toppat med riven kokos+mammas frömix, tre riskakor (1 med kokt ägg, 1 med samlami & 1 med bara smör) och slutligen mängder av gröt te. Provade även ett detoxvatten ni kommer att få höra mer om så småningom. Mätt och belåten sitter jag nu med min sovande pojkvän i knät och en inställning om att rocka denna dag. För senare i efftermiddag ska benen mosas. Kramis. 
Såhär gör du hallinsorbén:
1 mogen banan
225g frysta hallon
1/2msk kokosolja
 
- Mixa bananen med hallonen tills det blir en jämn "smet". Till en början kommer hallonen vara som små klumpar, men ha tålamod och fortsätt mixa. När det börjar likna en smet på de flesta ställen tillsätter du kokosoljan och mixar lite till. Kokosoljan gör så att sorbén får en fastare konsistens (håller sig som sorbé en längre tid) och är den med smak så tillför den lite kokossmak (det finns utan smak).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback