- Dagens ryggslakt med inslag av mage

Trots att jag var sjukt trött innan passet, smaskade jag i mig lite (mycket) middag och for iväg till gymmet där jag mötte upp mina saknade vän Tilda. Tillsammans köttade vi igenom ett svettigt och bra pass för både mage samt rygg som varade i hela 90 minuter. Kontakten var med mig hela passet vilket var otroligt skönt samtidigt som jag hade en riktigt bränande känsla och kände hur jag nådde gränsen där endorfinerna började ta fart. Fokus låg på övre delen an ryggen dock fick vi med även en övning för ländryggen. Hur som helst så var det superkul att äntligen träffa Tildis igen efter flera månader! Nu kommer jag också sova bra efter ett dunderbra pass. Godnatt. ♥
Passet och upplägget såg ut såhär idag:
 
6set - T-Barrow (10-12reps, 15kg-22,5kg)
5set - Skivstångsrodd (12reps, 30kg)
 
4superset - Omvända crunches (20st) + plankan (så länge som den andra höll på med omvända crunshes)
 
4set - Enarmsrodd. (12reps (på varje arm) 12kg-16kg)
4set - Ryggresningar. (20st, 10kg)
4set - Breda latsdrag (8-12reps, 35kg-45kg)
4 set Raka latsdrag i cable. (12reps, 10kg-15kg)
 
5superset - Cablecrunches (15reps, 30kg-32,5kg) + liggande benlyft



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback