- T.G.I.F. Frukostmuffins

 Det är fredag people och jag är så redo för att fånga denna dag. Vaknade upp efter en natt med härliga drömmar från språkresan förra somaren och var allmänt glad över det. Stoppade lurarna i öronen och dansade igenom min pw på 6,2km, till låtar framförda av b.la Linda Bengtzing, Meghan Trainor och Carola. Hur  bra start på dagen? Dessutom har jag fått i mig en gammal favorit till frukost - Saftiga kardemumma-frukostmuffins med keso och blåbär + ägg, så galet gott, ni anar inte!
    Idag har jag tänkt att öka mitt matintag till 7 gånger istället för 6, då jag troligen ska köra ett brutalt benpass med Roj imorgon, efter fitnessgalan, och vill då ladda upp med mycket energi. Yey. Fast nu måste jag hitta ett par byxor att dra på mig. Hoppas att ni får en grym fredag och håller ett leende uppe. Pusshej.
Du behöver:
3/4 dl fibergryn/havregryn
2 tsk kokosmjöl
2 tsk kokosflingor
1/4 tsk bakpulver
1/3 tsk kardemumma (eller efter smak)
1/2 mosad banan
2 äggvitor (eller 1 helt ägg)
frysta blåbär
alt. 1 msk citronsaft.
 
Hur gör du?
- Blanda gryn, kokosmjöl, kardemumma, kokosflingor och bakpulver.
- Tillsätt den mosade bananen och äggvitorna/ägget. Blanda ihop allt.
- Fördela smeten i 3-4 muffinsformar. Jag använde 2 tsk till varje form, det blev då fyra formar.
- Gör ett hål i mitten av muffinsen och tryck ned några frysta blåbär.
- Ställ in i micron på högsta effekt i 1,5-2 minuter eller tills de stelnat.
- Klart, varsågod och njut!
 
Jag provade att äta både med och utan keso, föredrar faktiskt utan. Fast ni kan ju alltid prova.


» Ellen

Åh dessa muffins är så himla goda :D ett tips är att hälla hela smeten i en mugg istället så att det blir en muggkaka, då tycker jag de blir saftigare :)

2015-05-12 // 09:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback