- Snabba kakor med tre ingredienser

Här om dagen beslutade jag mig för att göra i ordning några gamla favoriter. Kakor som går snabba att göra och innehåller endast tre ingredienser (eller fler om du vill). För oss som är såklallade "dietskadade" dvs. tycker att saker utan socker är gott är detta ett perfekt mellanmål, men även vissa av mina kära klasskamrater tyckte att detta var helt ok, inte det bästa de ätit men ändå inte äckligt. Veronica fick också höra om detta för några dagar sedan och tyckte att det passade bra för att få bort sitt sötsug. Hur bra?
 
Du behöver:
1dl havregryn
1 Stor banan
1 msk kanel
alt. torkade bär/frukt, frön, kokos, äpple, chokladtoppar.
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda med kanel. Tillsätt sedan havregrynen och blanda allt.
- Alt. om du ska ha i torkad frukt/frön/nötter osv. tillsätter du detta nu.
- Fördela "smeten" med hjälp av en tesked på en tallrik och ställ in i micron på högsta effekt i 2-4 minuter.
 
Klart! Antingen serverar du direkt eller låter dem svalna en stund. Jag själv hade detta som ett litet mellanmål efter idrotten idag. Perfekt med både snabba och långsamma kolhydrater samt lite protein.
 


Hej en liten fråga bara, varför äter du glutenfritt havregryn?

2015-05-29 // 08:29:26
» Ellen

Vad gott detta verkar! Detta blir mellanmål inom snar framtid :D

2015-05-30 // 12:58:09
» Ellen

Mums, gjorde dessa till kvällsmål och smaksatte med hallon och kokosflingor. Så gott det var! :D

2015-06-01 // 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback