- Inte en vanlig måndag

Måndagförmiddag, ni sitter antagligen i skolan, fast det gör inte jag. Det är nämligen så att jag har studiedag idag och passade därför på att sova lite längre bredvid min fina. Sedan var det dags och gå upp. Pw/intervaller på drygt 10km stod på schemat, som varannan måndag. Det var riktigt varmt idag trots att solen gömde sig bakom molnen, så hela min ljuslila tröja var färgad i mörkt när jag kom tillbaka. Nu sitter jag här i min säng med blött, ruffsigt hår och i byxor samt bh, väntar på att några tjejer från klassen ska komma hit för lite brunch och tjejsnack. Är så himla laddad, det ska bli riktigt kul. Däremot måste jag nog sätta lite fart. Puss på er, ha en grym dag!
 
Brunch, jag smakar på ordet. Satan vad kul det ska bli. Maten, vad blir det för mat? Mat som jag inte brukar äta - amerikanska pannkakor, mjukbröd och bacon. Det snurrar i mitt huvud, hur ska detta gå? Vet ni vad jag känner just nu? Nix, ni hade fel. Jag känner ingen ångest över maten. Jag är riktigt taggad på att ha en rolig förmiddag med mina vänner och äta gott. Dessutom vet jag att EN sådan måltid inte gör någon större skillnad på min kropp.
En härlig känsla att känna så, slippa oroa sig, faktiskt. MEN något jag är orolig för är att bli porvoserad. Att någon inte ska ta något och att jag då ska ifrågasätta mig själv, varför äter jag det? Känner att jag nu skippar dessa tankar och skuttar ned till köket för att sätta igång med pannkakorna.
 
 
 


Eftersom du tränar mycket så förbränner din kropp mer än någon som inte skulle träna gör! Du kan äta sånt som kanske inte är så nyttigt utan att det är dåligt för dig för kroppen tar hand om det!<3

2015-05-25 // 11:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback