- Frågestund, del 2

1. Hur lång tid brukar det ta för dig att steka en sats bananpannkakor? För mig tar det en evighet känns det som, haha. 
Att göra allt brukar ta ca 15 minuter. Fast att steka tar 5-10minuter. :)

2. Vilka är dina favoritmellanmål? Jag behöver verkligen inspiration! 
Naturell kvarg med banan, kanel, jordnötssmör och hallon, en omelett eller riskakor med keso/avokado/skinka/jordnötssmör.

3. Favoritfrukt/bär?
Banan, jordgubbar och hallon.
 
4. Bästa tillbehöret till tacos enligt dig?
Avokado alla dagar i veckan!

5. Vilken är den godaste salladen till vanlig mat tycker du ? SJälv gillar jag en blandning på babyspenat, rucola, fetaost, rädisor, zucchini och granatäpple, mums! :)
Du det där lät som en smarrig kombination. Jag har ingen speciell favorit faktiskt förutom en på sommaren då det är vattenmelon, tomat, fetaost och rödlök. Sedan gillar jag också en sallad med isbergssallad, gurka, babyspenat och avokado.
 
6. Vem vinner på armbrytning du eller din pv?
 Min kära pojkvän, haha.. Vi provade precis....
 
7. Om du fick välja att träna en muskel på gymmet vilken skulle det vara? (du kan ju träna resten hemma osv)
Rumpan tror jag, haha. Pga. vill halst köra tungt när jag kör det! :D 
8. Hej ställde nyss en fråga men den lyckades inte komma fram tror jag.. Jag undrar om du kan berätta vad ni pratade om för ämne på spanska muntligt nationella? Risken är liten att vi får samma exakt samma då jag bor i en annan stad, men chansen finns och jag skulle görna vilja ha sp mycket hjälp jag kan få då jag nu har F-varning. Jag har en månad kvar att nå ett E och vill gärna läsa spanska steg 4 nästa år :( Skulle vart jättesnällt, tack.
SORRY SORRY för att jag inte svarat på denna. På vår skola tjatar de om att nationella är sekretessbelgat och jag har varit rädd för att sprida något. Fast nu på muntliga fick vi till första delen en fråga var min löd "Stannar du hellre hemma eller går på fest?" Den frågan skulle jag svara på och motivera mitt svar. Den andra delen var saker vi skulle berätta om t.ex favorit ämne i skolan och varför. + en person jag tycker om att umgås med och varför.
 
9. Du var på arbetsintervju i måndags (idag), vart var det du hade intervju?/ vilket företag? Superkul att du kanske får jobb och är väldigt nyfiken av mig så frågar enbart av intresse!
Jag vill helst inte skriva rakt ut vilket företag det är förrän allt är fixat då jag antingen går vidare till steg två i intrevjun eller inte får fortsätta. Det är iallafall ett cafe som är öppet på sommaren och ligger nära vattnet. Väldigt kul att du är intresserad och lägger märke till det jag skriver, tack! :D
 
10. Jag undrar hur du vet vad som är bra att äta när man tränar? Jag tränar ganska mycket men ser inga förändringar på min kropp så undrar om du har några tips. :) 
Jag har läst att man ska äta det ena och det andra, provat det mesta och pratat med kunniga personer. Nu har det slutat med att jag vet vad jag mår bra av och vad som fungerar för mig. Det bästa är att testa sig fram för metoden som fungerar för mig kanske inte passar dig. Du ska absolut inte vara rädd för att äta för lite då detta kan vara en faktor som gör att du inte ser några resultat. :) Om du vill bolla ideer kan du maila mig → E[email protected] 
 
11. Att du äter så nyttigt och litr kolhydrater, är det för att du tycker om den maten mer eller vill du vara så nyttig? 
Jag ser inget fel med att vara nyttig. Fast att personer ska anse att jag är "duktig" för att jag är "nyttig" är INGET jag strävar efter. Jag har bara insett att den maten jag äter, mår jag bra av och dessutom tycker jag att den är god. Detta med att jag äter lite kolhydrater vet jag inte vart du har fått ifrån då jag älskar livsmedel som innehåller kolhydrater (gröt, pasta, ris, potatis, sötpotatis, bananer osv.). Dessutom så har alla olika definitioner om vad som är nyttigt och inte. 
 12. För du äter aldrig snabbmat heller typ, unnar du dig det ibland eller gillar du inte det?
Snabbmat så som pizza och hamburgare från donken/Max/BK tycker jag på riktigt inte om. Jag tycker att det är äckligt, smakar vidrigt. Om jag ska "unna" mig äter jag hellre "riktigt" mat och sedan äter bakelser, choklad eller glass.
 
13. Det känns som du tränar mer och mer och äter mindre och mindre. Stämmer det? Du börjar gå ner i vikt
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste kommentaren du skrev tidigare (om att jag började bli anorektiskt smal igen) och även denna kommentar. Du som skrev denna kommentar bor inte ens i närheten av mig och har antagligen aldrig träffat mig i verkligheten.
 
Jag tränar mycket, JA det gör jag. Fast jag äter ännu mer. Jag vill ju orka lyfta 100kg i mark, jag vill kunna böja 80kg och jag vill kunna springa milen. Jag vill ha energin till att göra något jag älskar - träna! Om ni/du tror att jag lägger upp allt jag äter här på bloggen så har ni/du fel. Under en dag kan jag äta 5-7 mål, helst inte mindre, då dippar mitt humör.förstår inte riktigt heller hur du kan veta att jag "går ned i vikt" för inte ens jag vet hur mycket jag väger. Bilder visar inte sanningen. Allt beror på ljus, vinkel och avstånd.
 
 
Åter igen! Tack så jäääääättemycket att ni tog er tid till att ställa alla frågor. Det gör mig så glad.


Mitt favorit mellanmål är min proteinostkaka med bär!

Eller vispadäggvita, chokladproteinpulvret och lite kvarg blir som chokladmouse☺

besök ,följ gärna min sida och min utveckling inom träningen och Tyngdlyftningen☺

2015-05-17 // 11:06:53
» Ellen

Tack så mycket för svaren på mina frågor, jag ska testa allt du skrev, med mellanmålen och salladerna :) Vi har väldigt lika smak vad det gäller mat och så måste jag säga för avokado, banan, hallon osv är typ det bästa som finns! Jag älskar din blogg Emilija! :D:D

2015-05-18 // 13:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback