- Chokladbollsröra i min ensamhet

Morgonstund i en ensamhet, ensam med endast mina tankar. Jag behövde det denna morgon. Bläddrade i arkivet och hittade ett gammalt recept på "chokladbollsröra", blev genast sugen och satte igång i köket. Några minuter senare var allt klart, jag satt där i min ensamhet och åt under en tystnad. Det var skönt, riktigt skönt ska ni veta. Vad jag tänkte på är en bra fråga, livet, veckan, framtiden, jag vet faktiskt inte. Dessutom bryr jag mig inte eftersom att det enda som finns i min kropp just nu är en glädje, allt tungt har släppt från mina axlar. 
 
Såklart har jag även hunnit med att fixa frukost till min kära mor, som uppskattades. Ni har väl inte missat att det är morsdag? Vad hittar ni på för gulligt åt era mammor? Jag fixade bananplättar med choklad, äpple, hallon och björnbär + en mörk fralla med ost och gurka. Senare ska vi åka iväg och fika för att umgås lite. Det tycker jag låter hur bra som helst!
Chokladbollsröra, 1 portion:
1 dl fiberhavregryn
1,5 dl kvarg
1,5 msk kakao
1 krm kaffepulver (eller lite kokat kaffe)
1,5 msk kokosflingor
1 banan
1 näve hallon
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda alla ingredienser.
- Lägg upp på en tallrik.
- Om du vill: toppa med något. Sedan är det bara att äta och njuta!
 
Detta var supergott, dock så var det svårt att äta upp det sista då det var otroligt mättande. Detta fungerar även att äta som mellanmål, det gjorde jag för ett år sedan (där jag läste i arkivet) då hade jag däremot halverat receptet. 


Det ser supermysigt ut! :)

2015-05-31 // 10:17:58

Mums så gott!! :) Älskar att det är nyttigt också, då kan man mumsa i sig det med gott samvete ;)

2015-05-31 // 15:42:17

Mumsigt! :)

2015-05-31 // 15:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback