- Denna ´dag blir nog bra

Redan när jag slog upp mina pigga ögon redan 5.15 imorse visste jag att denna dag skulle bli bra. Solens strålar hade letat sig in genom persiennerna och fåglarnas kvitter hördes genom mitt öppna fönster. Med måndagspepp i lurarna bockade jag av lite morogncardio i form av 2km löpning, 2km intervaller (sprang två lyckstolpar, gick en) och avslutade med 2km pw. Även min mage är glad efter en gudomlig och mättande frukost som beståd av ugnsbakad hallon- och banangröt samt ett ägg, kaffe och te. Idag är jag så otroligt glad, inte ens naturprovet kan trycka ned mig. Tre lektioner ska bockas av innan det är dags att besöka gymmet för ett tungt benpass.
Ha en grym dag och ta vara på det ni har!
Ugnsbakad gröt, hallon och banan. 1 portion:
1 mosad banan
3 msk hallon
 1dl havregryn
1,5tsk kanel
1/3 tsk kardemumma
1/2 tsk bakpulver
1tsk psylliumfrön
1tsk linfrön
1dl cashewmjölk
1ägg
 
Hur gör du?
- Värm upp ugnen på 200*C
- Ta fram en ugnssäkerform och mosa bananen som en bas och strö sedan över hallonen.
- Blanda samman havregryn, frön och kryddor i en skål. Häll över blandningen på hallonen och bananen. Häll bara över så att det täcker allt, blanda inte.
- Vispa ihop cashewmjölk och ägg. Häll sedan över det på resten, blanda inte här heller. 
- Grädda sedan i ugnen i 15-20minuter på 220*C.
 
Toppa sedan med det du vill. Jag toppade med kvarg, mandlar, russin och lite solrosfrön.


» Ellen

Ojoj vad gott detta verkar :D

2015-04-19 // 16:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback