Tigerkaka på endast tio minuter

När man vaknar upp till att solen lyser utanför fönstret så känns det som om att inget kan bli bättre. Idag däremot, var det inte så. Jag kände mig som en uppblåst fisk när jag ställde mig upp ur sängen och var inte alls bekväm i mig själv. Ställde mig i spegeln och skrattade lite smått för mig själv. "Vad fan håller du på med Emilija?". Vände mina tankar till något positivt istället. Nu, 6km pw senare, sitter jag proppmätt i killens tröja med en skvätt te kvar i koppen och sätter upp mål inför dagen med ett leende på läpparna. Morgonens frukostbuffé (läs: jag) bjöd på en tigerkaka gjord på endast tio minuter som jag hittade långt ned i arkivet. Även ett ägg, te och vatten. Har ni några mål för dagen? Ett av mina är att dammsuga mitt rum, tråkigt men sant!
 
Du behöver:
Lager 1
½ dl havregryn
½ dl kvarg
En skvätt vatten
1 msk vaniljpulver
En äggvita
Lager 2
½ dl havregryn
½ dl kvarg (0,3%)
1 msk ekologisk honung
1 msk kaffe
En äggula
1 msk kakao
 
Hur gör du?
- Blanda alla ingredienser för lager 1 i en skål och alla ingresienser för lager 2 i en annan.
- Blanda sedan samman de två blandningarna lite lätt.
- In i micron i 2-4 minuter. Klart!
 
Så otroligt gott och mättande, dessutom en lite annorlunda konsistens. Klicka er gärna in på Elins blogg då de var hon som från första början fick mig att prova detta recept, dock så var det på en annan hon hade då. 


» Erica

Hej, jag har precis startat upp en veckans blogg-tävling. Är du sugen på att vara med så är det bara att kika in och anmäla sig. Kram

2015-06-02 // 13:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback