- Så ska jag träna i sommar

Utanför skiner solen, det är varmt och alla har kul. Bland allt detta vill jag ju självklart också hinna träna. Hur ska jag då göra? Jo jag har tänk köra ett pass för ben, ett pass för axlar/mage, ett pass för rygg och ett pass för bröst/armar. Dessa pass ska jag variera på så sätt att jag tränar två dagar i rad och sedan vilar jag en dag. Genom att göra på detta sätt kommer jag inte behöva stressa upp mig då jag inte längre behöver tänka "ok, på onsdag är det vilodag" osv.
 
Löpning ska också planeras in. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska köra det 2 gånger i veckan eller varannan dag. Prio ett är att få tillbaka löparglädjen samtidigt som jag bygger upp min kondition till efter sommaren då jag återigen ska sspringa coopertestet i skolan och sedan skriva en inlämning om det. 
Mina mål inom träning sommaren 2015:
♥ Springa 2km på under 8 minuter (senast sprang jag på 8.47)
♥ Återigen klara att springa 1 mil på under 60 minuter.
♥ Klara 5 chins och 5 pull ups.
♥ Stretcha minst 10 minuter varje dag.
♥  Fokusera på att ha kul och mål bra.
 
Har ni några mål eller planer på hur ni ska träna i sommar? Tell me, är jättesugen på att veta!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback