- Riktigt, riktigt bra rumpövning

Denna övning provade jag igår för att klämma ut det sista ur benen trots ett dåligt pass. Träningsvärken finns där och den är brutal, jag antar att det är denna övning jag har att tacka.
 
Du behöver: 
- En balansboll
- En bänk
(alt. i ställningen där du gör ryggresningar
- Dig själv
 
Såhär gör du:
- Gör bänken till en snedbänk och lägg dig på den. (Lutning får du välja själv)
- Ha bollen mellan fötterna och dra explosivt (snabbt) upp den. Spänn rumpan i några sekunder i högsta punkt och sedan går du sakta, sakta ned med bollen igen och upprepar denna rörelse tills rumpan verkligen inte klarar mer. 
- Vila i ca 30sek och upprepa detta x4
 
Vill ni se en video på hur jag utför denna övning hittar ni den på min instagram HÄR, där jag heter healthybyromaite.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback