- Mina top 5 favoritrecept för frukost

Svårt att komma på något hälosamt att äta till frukost? No problem. Här nedanför kommer jag att skriva mina Top 5 favoriter. Dessutom har jag satt in en direktlänk till respektive rätt. Både varma och kalla frukostar så att det passar oavsätt väder. Hoppas att ni fastnar för något och provar!
 
Nummer 1: Banangröt
Ibland spelar vi något som heter Kahoot i skolan. Där brukar jag döpa mig själv till "Banankvinnan". Varför? Jag älskar bananer. Då är det ju inte mer än rätt att min favoritfrukost är just banangröt. 
- Innehåller:
Banan (obviously)
Havregryn
Psylliumfrön/Linfrön
Vatten
Kanel
Nummer 2: Saftiga kardemumma muffins
Åh absolut en av favoriterna. Den saftiga smaken blandat med lite smått surt från blåbären är himelsk. Även vänner/syskon som smakat tycker om dessa!
- Innehåller:
Havregryn
Kokosmjöl
Kokosflingor
Bakpulver
Kardemumma
Mosad banan
Ägg
Blåbär
Nummer 3: Chokladproteinfluff utan proteinpulver
Inte speciellt hungrig men vill hålla dig mätt iallafall? Denna proteinbomb är riktigt mättande och framför allt god!
- Innehåller:
Äggvitor
Naturell Kvarg
Banan
Kakao
Nummer 4: Chokladbollsröra
Sugen på choklad men vill fortfarande vara hälsosam och äta en mättande frukost? Här har du svaret.
- Innehåller:
Havregryn
Banan
Naturell kvarg
kakao
kaffe
kokosflingor
Nummer 5: Blåbärsglass 
Passar perfekt en varm sommardag eller varför inte mitt i vintern när du längtar efter sommaren? Den lite sura smaken från blåbären blandat med sötman från bananen är som en dans för smaklökarna. 
- Innehåller:
Banan
Blåbär
Naturell kvarg
Kallt vatten
 


» Ellen

Mycket trevligt inlägg! :) Har testat både banangröten och muffinsen, de är gudomliga! :D Snart gör jag chokladbollsröran till kvällsmål :)

2015-06-29 // 13:16:57
» Ellen

Ett tips på inlägg: Är kakao nyttigt? :)

2015-06-29 // 13:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback