- Ytligare en magövning.

Provade en ny övning för de snea magmusklerna. Satan vad det tog när man kombinerade detta med två andra övningar och körde "cirlekträning'". Jag har valt att kalla den "Bergsklättraren på balansbräda."
 
1. Ställ dig som i planka, fast med armbågarna på balansbrädan. (Om du inte känner något, gå lägre än vad jag gör på bilderna.)
2. Spän bålen och pressa bröstkorgen mot naveln, så att du spänner magen. 
3. Dra ett ben mot motsatta armbåge.
4. Gå tillbaka till startpossition.
5. Gör likadant med det andra benet.
 
Du kan välja att antingen göra detta väldigt fort eller sakta (se båda alternativen i en video jag lagt upp på instagram HÄR).
Jag kombinerade denna med Sidorodd och en variant av crunch kombinerat med cykel.


tycker det är så himla bra och roligt när du visar övningar du gillar och tycker funkar bra, såhär i bild eller på video. Jag är inte en sådan van gymmare så kan inte så många övningar, älskar dock att träna så tycker det är jättekul att få tips från någon så duktig som du! Så gärna fler sådana här inlägg!
Tack för en jättebra blogg, kram!

P.S körde denna på gymmet i förrgår, har träningsvärk från helvetet nu hehe.. D.S

2015-01-15 // 20:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback