- Vad är en måndag utan lite kaos?

Måndagmorgon och jag nästan flög upp imorse när klockan ringde för en pw i kylan. Har sovit otroligt bra och är utvilad inför den korta skoldagen jag har framför mig. Idag blev det en uppfriskande pw/jogg på 5,7km. Helt dött ute vid denna tid, men det är skönt.
Kom hem, pappa hade åkt till jobbet, mina syskon låg och sov, jag hade inga nycklar. Tidspesimist som jag är, fick panik, trots att det bara var ca 15 minuter, ringde mina syskon 9 gånger var, haha. Tillslut kom min kära bror, som inte tycker om mig speciellt mycket just nu, och låste upp. Bästa. ♥ 
 
Frukosten idag blev havregrynsgröt med mandelmjölk, toppat med sharon, keso och frön + en knäckemacka med skinka och avokado, så sjukt gott. Har dessutom fåt "a thing" på frön, äter det i princip hela tiden, haha. Nej, nu måste jag packa väskan och dra mig mot skolan. Ha en toppen dag, starta veckan på bästa sätt!
Gröten:
1dl glutenfria havregryn
2dl osötad mandelmjölk
1/2dl äggvita
salt
 
Hur gör du?
- Blanda havregryn, salt och mandelmjölk.
- Ställ in i micron på högsta effekt i 2 minuter, ta ut och rör om, ställ in i 2 minuter till.
- Ta ut och rör ned äggvitorna.
Toppa med sharon, frön och keso - Klart att servera.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback