- Jag kan inte skaka rumpa

Nej men ser man på. Råkade bli en celsius även idag. Känns riktigt skönt att jag inte får hjärtklappningar, ska dock inte dricka den om jag inte är behöver den riktigt mycket.
Kom till gymmet runt 10.15 lekte lite med chins, pullups och armgång tills Ilze dök upp. Vet ni? klarade att göra två pullups och gå hela armgången, så otroligt kul, äntligen! Påbörjade magpasset som gick helt ok, inte världens bästa men det funkar. Efter en timmas magträning var det dags för en timmas dans. Mamma sa för någon vecka sen att jag borde börja gå på det eftersom att jag är så otroligt stel. Detta var riktigt roligt, inte lika roligt att jag inte kan skaka rumpa, men det får jag väl träna på.
 
Jag förstår mig inte på vikterna på rosvalla och kommer därför bara att skriva ut övningarna vi körde idag:
Omvänd crunch 4x20
Cable Crunches 5x15
Bålrotator i cable 4x12
Hängande benlyft 3x20, 1x25
Pullover-crunch 4x15
Core 4x30
Sidoböj 4x30
Total abdominal 3x12 
 
Provade även "hängande crunch" idag. Klarade 3st, men tror att jag skulle klarat fler ifall jag inte hade träningsvärk i benen. Det gjorde väldigt ont i vaderna, hehe. Men ska iallafall klara minst 10st hela vägen upp innan min födelsedag. Tror ni att jag klarar det? Klart att jag gör!
 
Dagens lärdomar var också: Jag är hälften en apa, jag är galet stel och jag kan inte skaka rumpa.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback