- Jag älskar kolhydrater

Hej jag följer dig slaviskt på både bloggen och på instagram. Och det är två saker som jag funderar över och jag skulle vara sååå himla tacksam för ett svar. Du skriver i detta inlägg att du hellre äter vanligt socker än sötningsmedel, men varför äter du då produkter med sötningsmedel tex bars och Lindahls sockerfria kvarg? Den andra saken är att du ibland verkar hålla dig borta från kolhydrater nu för tiden, speciellt till middagarna, det är nästan alltid bara protein och lite grönsaker. Varför? Jag såg även att du igår fick en kommentar på ig när du la ut en bild på din middag angående kolhydraterna som inte fanns med på tallriken. Din förklaring var att de inte hann koka färdigt och det verkar ju väldigt konstigt och nästan osant. Kunde du inte ha väntat några minuter med att äta isf, tills kolhydraterna var färdiga? Jag säger absolut inte art du måste äta kolhydrater för det gör du precis som du vill men jag undrar dock varför du inte gör det isf. Och jag fick en känsla av att du faktiskt ljög om kolhydraterna till middagen igår och jag förstår inte varför du skulle göra det?
 
Hej, kul att höra att du följer mig här och på instagram, det gör mig väldigt glad.
Ang. den sockerfria kvargen - oftast äter jag naturellkvarg med frukt eller bär och frön. Men visst händer det att jag äter den sockerfria är för att jag tyvärr tycker om den så mycket, haha :// dock tycker jag inte att det är så jätteofta, iallafall inte lika ofta som jag skulle kunna. Det är också väldigt enkelt att fixa i ordning, så det har jag egentligen bara när jag snabbt behöver ett mellanmål så att mitt blodsocker inte ska gå ned. Barsen däremont har jag ingen aning om varför jag äter, de är goda. Nej men, jag tänker inte lika mycket längre på vad jag stoppar i mig, så på senaste tiden har det blivit flera bars. Sammanfattat blir det väl att jag inte riktigt följer mina egna råd.
 
Frågorna om kolhydraterna. Vet inte riktigt hur jag ska säga det, men JAG ÄLSKAR KOLHYDRATER och skulle inte klara mig utan dem. Nu pratar jag om de långsamma kolhydraterna, som jag tror att du syftar på. Denna månad vill min mamma att jag ska äta glutenfritt av en anledning som har med min hud att göra och pasta (favoriten ://) är svårt att hitta, den vi hittade var inge god, hehe. Men sedan äter jag b.la ris och bulgur i mängder, för det är verkligen supergott. Utöver det äter jag mängder av frukt varje dag, oftast havregrynsgröt till frukost och ofta rotfrukter - så jag får i mig kolhydrater.
Vissa dagar har jag ätit så pass mycket under dagen att jag inte är speciellt hungrig på kvällen och känner att jag inte behöver dessa kolhydrater. Andra kvällar äter jag mängder av det. Men just igår så hade det faktiskt inte kokat klart, jag var otroligt hungrig och ville lägga upp en bild, visst kunde jag ha skrivit + ris, men nu gjorde jag det inte. Alltså har jag nu lärt mig en läxa - antingen ta kort på allt eller inget!  
 
Förr kunde jag ljuga om att jag ätit kolhydrater eller ätit över huvudtaget. Men jag minns lite smått, mest från det att folk har berättat - hur jag mådde. Jag känner inte riktigt för att ljuga om det faktiskt för jag vill inte hamna där igen och kolhydrater är dessutom en av mina viktigaste energikällor. Men du eller ni får tro vad ni vill. Som sagt, har lärt mig en läxa ang. bilderna.
Tack för att du läser och för din kommentar. ♥
 
 
Du har typ aldrig en "cheatday"?? Hur klarar du dig??
Hej på dig du!
Det beror helt på vad du menare med "Cheatday". Snabbmat såsom pizza, kebab, korv med bröd, hamburgare osv. är jag aldrig sugen på och tycker inte det är speciellt gott - om det inte är hemmagjort (då är det bland detbästa som finns). Läsk har jag inte druckit på flera år, tar hellre kolsyrat vatten. 
Godis och sötsaker däremot äter jag om jag känner för't någon helg. Det blir inte varje helg men 1-2 gånger i månaden. Dock så blir jag äckligt hyper av godis och glass, mår sedan illa - inte psykisk utan fysiskt. Anledningen till det är nog för att jag inte är van eller äter för mycket helt enkelt.  
Helt utan att ljuga tycker jag faktiskt att tropiska frukter smakar bättre än godis, dock så älskar jag choklad, haha. Har även hittat ett supergott recept på chokladbollar, som dock är nyttiga - det hittar du HÄR!
Anledningen till att jag "klarar mig" är nog för att jag har vant mig vid att äta något annat, jag tycker att det är godare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback