- Ett överkroppspass på Elexir

- Färsk lax med ett lager av sötsursås och massa olika frön, bulgur och sallad -
Har precis packat ned lite saker som ska med i flytten. Har även hunnit med att äta ca världens godaste middag. Jag skojar inte, smaklökarna liksom dansade. Precis som ni antagligen tror, är det, det ni ser här ovanför. Visst ser det mumsigt ut?
 
Förut tog jag en pw till Elexir, ett gym som finns här i Nypan, för ett pass tillsammans med min kära pojkvän. Det var verkligen kul att äntligen få styrketräna tillsammans med honom och även prova på ett nytt gym. Passet gick prima, lite långt kanske, men vi, iallafall jag, var helt slut i armar, axlar och bröst efter det. 
Sedan tog vi en pw hem och jag insåg att jag tagit värsta omvägen dit, menmen, vet bättre till nästa gång!
Dagens pass. Ja, jag fick otroligt bra kontakt med triceps och även bröstet. Bicepsen var lite kluriga, men det gick tillslut. Har inte kört bicepscurl på jättelänge, så var lite förvånad över att jag tog de vikterna jag tog, haha. Höjde mig i vissa övningar, vilket är superkul och en riktigt bra start på träningsveckan. Jag tyckte också att det gick bra för Albin, han var superduktig och lyssnade på mig hela tiden, hihi.
I slutet blev det lite "lek" också. Det fanns en ställning där man kunde gå armgång. Det finns på nordic också, men jag fick mycket bättre grepp här, så tyckte att det var lite skoj, haha.
 
Passet:
Hantellyft åt sidan (på båda sidorna)
3x12 - 5kg
1x9 - 6kg
Axelrotation (Båda sidorna)
1x12 - 3kg
2x12 - 4kg
1x10 - 5kg
Axelpress (en hantel i varje hand)
1x12 - 7kg
1x12 - 8kg
1x12 - 9kg
1x8 - 10kg
Bänkpress
1x12 - 20kg
1x12 - 25kg
1x8 - 30kg
1x6  - 30kg
Bröstpress i cable
1x12 - 10kg
2x12 - 12,5kg
1x12 - 15kg
Push down i cable (superset med hantelpress)
4x20 - 7,5kg
Hantelpress (superset med push down)
4x12  - 10kg
Bicepscurl (varje arm)
1x12 - 5kg
1x12 - 7kg
2x12 - 8kg
Hammercurl
1x12 - 5kg
2x12 - 6kg
1x12 - 7kg
Avslutade med lite dips och armgång.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback