- VARFÖR har jag inte provat det förut?

 - Min fina bjöd mig på en Nocco innan passet, bästa! - 
PEOPLE!! Jag har upptäckt crossfit. Varför har jag inte fått upp ögonen för detta tidigare? Helt sjukt vad kul det var. I flera dagar har jag googlat runt för att hitta vad crossfit är och hur man utför det. Igår satt jag och skrev ihop ett litet pass med insperation från DENNA sida. Det blev ett pass med fyra övningar som jag körde 10 rundor.
 
Usch vilken hatkärlek. Svetten bara rann, flåsade som en dåre och blev helt slut i kroppen men glad och pepp på livet. Väldigt mycket explosivträning men även uthållighet. Både styrka och kondition, något som passar mig riktigt bra! Efter 40 minuters crossfit forsatte jag med att nöta lite teknik i frontböj, stöt/frivändningar och ryck. Kanske, kanske vågar mig på att prova med vikt nästa gång!
Den första övningen som stod med på passet var "Ödlan" även kallad "bearcrawls". Det är den övningen ni ser på bilderna här ovan. Den gick jag 2 längder, varav en längd var ca 14m. Den andra som stod på listan var "BoxJump" det är övningen ni ser på bilderna här nedanför. 12st av denna under varje runda.
De resterande två övningarna fick jag tyvärr ingen bild på men den tredje övningen var "situps + boll mot vägg" alltså, samtidigt som man gjorde en situp kastade man bollen mot väggen och innan jag gick ned igen fångade jag bollen. Den övningen utförde jag 10st av, varje runda. Den sista övningen var "kettlebell-swing." Och denna övning utförde jag 12st av, varje runda. 
- Efter 2 PW:s + passet ↑ -
Hela passet kortfattat såg alltså ut såhär:
2 längder bearcrawls
12st boxjumps
10st situps + boll mot vägg
12st kettlebell-sing
10 st rundor helst under 40 minuter. Jag klarade det på 43minuter.
 
Var inte rädda för att prova något nytt. Vem vet? Du kanske kommer älska det. Om inte, så har du iallafall provat. Vill du testa crossfit? Prova gärna detta pass och berätta sedan för mig vad du tyckte!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback