- Supermumsiga köttbullar

Igår stod jag för matlagningen här hemma. Som jag skrev igår blev det köttbullar med sallad och råris. Exprementerade lite smått och trodde att det bara skulle var jag och pappa som åt. Oj så fel jag hade. Det uppskattades av oss alla. Jag blev lite positivt förvånad över smaken faktiskt.
 
I mina köttbullar (nötbullar?) hade jag (ca 6 personer):
800g nötfärs
1 rödlök
2 klyfton vitlök
3-4tsk psylliumfrön
2 ägg
4 tsk grillkrydda
2 tsk svartpeppar
1/2 dl fierhusk
 
Hur gjorde jag?
- Mosade ihop alla ingredierser i en stor bunke så att det blev som en stor boll eller klump.
- Rullade sedan det till mindre bollar och stekte på medelvärme i rapsolja.
- Under tiden som de stekte skar ajg upp salladen som innehöll: tomat, gurka, avokado, sallad och äpple. Samt kokade riset.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback