- Söndagsfrukost

Imorse fixade jag tillsammans med Tyra massvis med amerikanska pannkakor till hela gänget (+proteinfluff till mig). Tog fram frysta bär, skar upp lite frukt och rostade bröd. Ropade sedan ut pappa och hans flickvän så att vi alla kunde äta frukost tillsammans. Hade det trevlig och spelade ett spel, eller mer pratade. Vi fick ett varsitt kort där det stod en fråga och sedan skulle man svara på den. 
Jag åt proteinfluff med smak av choklad och utan proteinpulver. Har gjort denna förut och det är absolut en av mina favoriter. Toppade med mycket mer frukt utöver det på bilder. Sharon, hallon, blåbär och banan. Vill ni prova? Här kommer receptet:
 
1 stor mosad banan
2 dl natruell kvarg
2-3 äggvitor
1,5 tsk ekologiskt 100% kako
1 tsk psylliumfrön
 
Hur gör du?
♡ Vispa äggvitorna med en elvisp så att det blir ett hårt skumm. Du ska kunna vända bunken upp och ned ♡ utan att det trillar ur.
♡ Mosa bananen och blanda det med kvarg och kakao i en bunke.
♡ Blanda försiktigt samman innehållet i de två bunkarna och häll sedan över i en skål.
♡ Ställ in i frysen i ca 30-40 minuter.
♡ Ta ut, toppa med något gott och njut!


Proteinfluff var något nytt! Låter kul och ser gott ut, ska definitivt testas. Tack för tipset :)

2015-02-16 // 14:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback