- Slaktat mina ben och fikat med min fina

Tog en promenad till skolan idag. Otroligt vad fint väder det var, håller ni inte med? Det var iallafal väldigt skönt och kändes nästan som vår. Trots att jag älskar vintern ska jag erkänna att jag saknar lite värme.
 
Dagen i skolan gick otroligt fort. Spanska provet jag skrev kändes också väldigt bra faktiskt, trots att jag i efterhand kom på att jag missade lite i gramatiken, men vi får se. Under lunchen satt jag tillsammans med min klasskompis Linn och åt min matlåda samtidigt som vi pluggade spanska, haha. Provade även nocco - päron och jag kan säga att det verkligen inte föll mig i smaken, det smakade bara tillgjort och inte päron någonstans. Däremot så ska jag prova röda bär en annan dag, hihi.
Sedan var det dags för ett benpass på gymmet. Det var jag och några få till där. Idag fokuserade jag mycket på rumpan, men självklart benen också. Fick ingen bra kontakt i början, men sedan brände det faktiskt på och fokusen var grym. Förut har jag bara till gått ungefär 90* med benen i knäböj, men idag var det djupa "ass to the grass" som man brukar säga. Känner att det tar mycket mer och tror att jag ska fortsätta nöta på detta istället för att höja mig mer i vikter på ett tag, men vi får se.
 
Passet idag:
Uppvärmning - gång på bandet i 6,5km/h 5 minuter + 5 minuter på crosstrainern.
Knäböj - Djupa "as to the grass" bokstavligen.
1x12 - 30kg
1x12 - 40kg
1x12 - 45kg
1x10 - 50kg
1x6 - 55kg
Bulgarian squat i smith (ett ben för sig)
1x12 - 26,5kg
2x12 - 29kg (pb!!)
1x10 - 31,5kg (pb!!!)
Benpress - djupa och breda
1x12 - 90kg
1x12 - 110kg
1x5 - 130kg (pb!!!)
1x10 - 120kg
Bencurl (superset med adductor)
1x20 - 32,5kg
3x20 - 35kg
Adductor (superset med bencurl)
2x12 - 35kg
2x12 - 40kg
Höftlyft med fri stång (superset med utfallssteg)
1x12 - 20kg + stång
1x12 - 25kg + stång
1x12 - 30kg + stång
1x12 - 35kg + stång
Utfallssteg med viktplatta framför bröstet
3x12 - 10kg (varje ben)
Sumosquat på pallar med kettlebell
1x12 - 16kg
2x12 - 20kg
1x12 - 24kg
Benpress (lätta vikter)
1x50 - 40kg
1x50 - 50kg
1x30 - 50kg
 
Nöjd efter ett härligt pass duschade jag lite snabbt och mötte sedan upp Albin för en runda på stan samt en fika.
Tid för passet: 1timma 25 minuter ink. uppvärmning.
Känsla under passet: Tungt, svettigt, behögligt, befriande.
Känsla efter passet: "Fan vad stark jag är", glad, hyper, stolt, trött, svettig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback