- Sammanfattning av Januari

Nu är Januari över och jag har suttit och funderat lite på hur det har varit. Hur känner ni att er månad har varit? Vill ni dela med er? Här kommer iallafall min summering.
Träning: Min träningsmotivation har varit på topp 90% av månaden. Det var några dagar då jag bara ville skita i det. T.ex när jag körde tunga marklyft och tappade greppet så att jag inte kunde köra fler reps trots att jag kände att jag skulle orka. Den dagen gick jag ifrån gymmet och var lite besviken, motivationen var borta. Sedan tänkte jag till och ville ha revange till dagen efter. Av träningen denna månad har jag bara mått bra! Dessutom klarat vissa delmål, så som en pullup och chin. 80kg utan remmar i marklyft. Även klarat dips och börjat gå på gruppass.

Mat: Utmanade min kompis Filip att ha en månad utan skräpmat, tillsatt socker, godis och sötsaker. Så det har jag skippat. Visst har jag ätit livsmedel med sötningsmedel men det ingick inte i vår deal. Annars har jag ätit lite som jag har känt för och inte mått dåligt över det alls. Massa nötter har det också blivit. En persiod var jag galen i granatäpple, nu mot slutet av månaden har jag varit galen i frön och hela månaden har jag varit galen i sharon. Det har alltså blivit väldigt mycket frukt.
 
Skolan: Efter jullovet var jag så galet motiverad, bestämde mig för att ge järnet i allt men speciellt spanskan. Det är precis vad jag har gjort. Pluggat spanska nästan varje dag, nu återstår det bara att se. Har 3 spanska-prov inom två veckor.
Socialt: Jag har hunnit ha minst ett tillfälle för "kvalitets tid" med både mamma och pappa. Umgåtts mycket med Albin, däremot inte lika mycket med Ilze då vi har så olika tider pga. praktiken. Jag har börjat ta för mig mer, vågar prata.Har börjat prata med otroligt mycket härlig människor på gymmet. Dock så känns det inte som att jag varit hemma så mycket. Jag har fått lära känna pappas flickvän mer och träffat hennes dotter. Har också hunnit att träna tillsammans med Ilze, Roj, Erica och även Albin.
 
Mående: Jag har mått bra i princip hela månaden, pigg och glad. Det var dock några dagar då jag kände mig lite hängig. Har inte heller tagit det så jättelungt, inte tänkt på mig själv så mycket.
 
Mål inför Februari:
Träning: Forsätta ha kul på gymmet och inte känna stress över att jag behöver gå dit. Klara 85kg i marklyft utan remmar. Klara 70kg i knäböj. Fortsätta gå på Box och även prova på fler gruppass. STRETCHA, minst 5 minuter efter varje pass och även 5 minuter innan jag går och lägger mig. Nu jäklar ska jag bli även smidig.
 
Mat: Här är det lite oklart då jag ska träffa min pt och vi ska snacka lite om det. Ska iallafal forsätta må bra av det jag äter och inte begränsa mig.
 
Skolan: Se till att klara spanskan och även forsätta ha glöden i de andra ämnena. Inte skjuta upp saker.
 
Socialt: Träna tillsammans med nya personer. Börja prata med fler som jag ofta ser på gymmet. Träffa fler vänner på fritiden och spendera lite mer tid hemma.
 
Mående: Ha minst två dagar då jag bara tänker och tar hand om mig själv.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback