- Nyttig äppelkaka

Lördag idag. Endast två dagar kvar på lovet för mig och för andra är det bara två dagar kvar till lov. Vaknade upp bredvid mig fina, med grov träningsvärk i magen efter gårdagens effektiva och brutala magpass. Ännu en morgon då jag inte kan sova längre än 9.00 så jag gick som vanligt och fixade frukost. Velade väldigt länge innan jag bestämde mig för att göra en NYTTIG äppelkaka i micro. Hade verkligen inte tänkt mig denna smak. Jag blev alltså positivt överaskad. Även min mamma gillade den, dock så skulle hon vilja haft den lite safftigare. - Det fixar vi till nästa gång.
 
Idag har jag planerat att prova på crossfit, har skrivit upp ett pass som jag ska utföra. Ska även försöka få in lite teknikövning med stöt/frivändningar och ryck. Hinner jag så ska jag nog också gå på ett danspass. Vi får se helt enkelt, jag tar allt som det kommer. Hoppas att ni har en fin lördag, ta hand om er och le!
Äppelkaka i micro 1 portion:
1 msk havregryn
1,5 msk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1 äggvita
1 msk naturell kvarg
2,5 msk vatten eller mjölk
1 msk sötning (jag hade 1/2 msk agavesirap)
1/2 hackat äpple
 
Hur gör du?
- Blanda alla torra ingredienser i en skål.
- Tillsätt resten av ingredienserna och  hacka äpplet som du redan rör ned.
- Rör om allt och ställ sedan in i micron 3-4 minuter på högsta effekt.
- Toppa sedan med kanel, naturell kvarg och hallon.
 
Detta passar som frukost, mellanmål och t.o.m efterrätt. Om du vill ha det lite saftigare (som min mamma) kan du ta ett väldigt saftigt äpple eller ta mer havregryn och lite mindre kokosmjöl.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback