- Morgoncardio ändrar ditt humör

Åh vad jag älskar att mitt "pepp-på-livet"-humör är tillbaka. Hade ställt FYRA alarm imorse men lyckades ta mig upp på första, pigg och glad. På med träningskläderna, reflexvästen och ut på morgoncardio. Hade tänkt att bara gå en pw, men var så sugen att det blev lite löpning också. Dock "endast" 2,5km innan det började sticka i halsen av kyla. Sammanlagt blev det 5.8km. Det var iallafall en pigg och glad Emilija med massa endorfiner som kom in och började göra fukost, haha.
 
Tänkte göra något superfancy till frukost för att jag hade så mycket tid. Men hör och häpna - jag kände inte för det. Istället så kokade jag min gröt på spisen istället för micron. Lite omväxling iallafall. Idag går jag till 15.00 och sedan är det mage/axlar tillsammans med fina Veronica, som står på schemat! Vad är era planer för dagen?
Fördelar med kondition på morgonen:
 ✰ Avslappnande samtidigt som du piggnar till.
 ✰ Ämnesomsättningen hoppar igång och forsätter bränna även när du sprungit klart.
 
 ✰ Morgonträning utför du oftast. Tränar du på eftermiddagen kan det ofta leda till att andra planer kommer upp och springturen/pw försvinner ur tankarna.
 ✰  Du tränar upp din förmåga att använda fett som bränsle.
 ✰  Du blir gladare under dagen då det släpps ut endorfiner i dina celler. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback