- Himlen är så otroligt mäktig

Den dagen jag slutar älska morgonpws kommer jag att sluta med mitt tjat om kärleken till det. Däremot så är inte den dagen idag. Även denna morgon hade jag ställt fyra alarm, men hoppade upp pigg och glad redan vid första. Drog på mig kläderna, drack lite vatten, kramade om pappa och stoppade hörurarna i öronen. Det är så otroligt värt att gå ut på morgonen för den härliga luften och se den ljusblåa hilmlen komma fram bakom träden.
 
Nu har jag smockat i mig en riktigt god chiapudding.Exprimenterade ihop en liten ny variant. Hör och häpna, den smakade vanlijglass(!!). Riktigt god. Fick även till perfekt kokta ägg + citronvatten. Nu har jag en hel timma på mig att göra lite vad jag vill. Sedan är det dags att hoppa upp på min blåa hoj (läs cykel) för att ta mig igenom tre lektioner innan ett crossfit-pass tillsammans med Emma väntar.
Chiapuddig med smak av vaniljglass (Recept för 1 portion):
2msk chiafrön
1,5dl cashewmjölk
1krm vaniljpulver
1tsk kanel
1dl minikeso
 
Hur gör du?
웃 Blanda alla ingredienser utom keson. Ställ in i kylen minst 4 timmar, men helst under natten. Glöm inte att röra om några gånger innan du går och lägger dig.
웃 På morgonen tar du fram det och blandar med keson. Känner du att det behövs kan du tillsätta lite mer vaniljpulver alt. kanel.
웃 Toppa med banan, hallon och russin. Blir så otroligt gott!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback