- Bananvåfflor efter en kaosmorgon

Lite kaos denna morgon när strömmen i halva huset har gått. Ringde pappa och vi samarbetade för att fixa det. Nu är det fixat och jag har fått i mig frukost. Kände för att prova något annat idag men ändå detsamma. Nämligen bananvåfflor - istället för bananplättar. Trots att de blev lite misslyckade, smakade de gudomligt. Till nästa gång vet jag hur jag ska göra för att de ska bli bra, så detta måste jag prova igen! 
 
Ska dricka upp mitt te, packa väskan och sedan ta en promenad till skolan. Det väntas endast två lektioner idag, varav ett är med spanskaprov. 13.15 tar jag plats på gymmet och ska slakta min lilla rumpa och mina små ben. Det är en nya vecka, ni kan ta nya tag och göra den grym, det ska jag!
 
Du behöver:
1 mosad banan
2msk havregryn
1,5tsk linfrön
2 äggvitor
Kokossmör/olja
 
• Blanda alla ingredienser förutom kokosoljan.
• Låt smeten stå och svälla mesans du startar våffeljärnet.
• Smörj järnet med kokosoljan/smöret och låt det bli varmt.
• Fördela smeten så att det blir två våfflor. 
• Låt de gräddas i ca 1-2 minuter.
 
Klart, servera med kvarg och bär!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback