- Ännu ett crossfit-pass

Torsdag. Dagen då vi har idrott. Den dagen går så otroligt fort, jag förstår inte. Även idag gick den riktigt fort, utan några större problem. Mötte upp Emma på gymmet, fixade lite med hennes prova-på-vecka-kort och sedan var vi igång. Började med att visa henne passet och övningarna som såg ut såhär:
 
springa med ställning och vikt - 2 längder
boxjumps - 12st
Situps med boll - 10st
Kasta boll i marken + squat - 15st
Detta skulle vi göra 10 varv på under 30 minuter.
"Springa med ställning och vikt - fram och tillbaka på denna gröna matta."
Vi båda klarade det under 30 mintuer, vilket är supergrymt. Emma är en otroligt fin tjej som vill ändra sin livsstil och börja träna. Hon var så otroligt duktigt och verkligen gav allt, jag såg det på henne. Det gillade jag stark. En stor skillnad mellan personer är att vissa verkligen ger allt samtidigt som andra gör det halvdant och säger "Nej, nu är det tungt, jag orkar inte mer." NEJ, NEJ, NEJ, det är så grymt tråkigt att träna med personer som göra så! - Bara så att ni vet liksom.
"Box jumps"
Efter 30 minuter av denna effektiva träning avslutade vi med lite intervaller för att verkligen få ur oss det sista. Vi sprang med vikt och ställningen, ökade vikter för varje runda och gick sedan ned. Den enda vilan vi hade var när den andre sprang. Intervallerna såg ut såhär:
 
Runda 1: ställning+10kg
2: ställning+15kg
3.ställning+20kg
4. ställning+25kg
5. ställning+20kg
6. ställning+15kg
7. ställning+10kg
8. ställning
"Kasta boll i mark + squat"
Trötta och framför allt SVETTIGA slog vi oss ned för att avsluta passet med lite stretching. Vi tackade för oss och jag hoppade upp på min blåa hoj och cyklade hem i mörkret med Albin i telefon. Jag är nöjd och endorfinerna pumpar fortfarande. Vad har ni tränat idag?
"Situps med boll mot vägg"
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback