- Mysfrulle med mor

Upp och hoppa, ligg inte och dra dig, du och jag måste fånga dagen. Det är precis vad jag gjorde. Bockade av en pw på 6,2km som blev riktigt svettig eftersom att solen stod högt på den blåa himlen. Fick även in en mysfrulle med min kära mor som bestod av bananplättar med naturell kvarg blandat värmda hallon. Smakade riktigt gott och var mättande. Nu däremot sitter jag med en podd i lurarna och laddar upp mentalt inför ett 7timmars jobbpass. Det känns som att det var länge sedan jag var där, det var ändå 6dagar sedan, så jag är faktiskt riktigt taggad. Hoppas att ni idag tar vara på solen, kanske drar och badar eller tar en löprunda. Gör det ni tycker om. Kramis
 
Recept för två:
3 mogna bananer
3 tsk psylliumfrön 
4 msk havregryn
3 hela ägg
Kanel
 
Mosa bananerna, tillsätt alla ingredienser utom äggen och rör sedan samma allt. Tillsätt tillsist äggen och blanda ordentligt. Stek sedan på medelvärme. För topping: värm frysta hallon och mosa dem, blanda sedan med naturell kvarg.


» Ellen

Mums vad gott! Längesedan jag åt bananpannkakor nu faktiskt. Måste göra det snart. Antingen till mellis eller frukost! :D

2015-08-04 // 19:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback