- Löprunda i Älta, Stockholm

Efter lite om och men kom vi tillslut ut på en löprunda. Solen stod högt på himlen och inte ett enda moln i syne, gissa om der blev svettigt? Hur som helst så fick vi ihop 6,42km. Det är det längsta jag sprungit sedan jag la av med löpningen och det är så fruktansvärt skönt att jag är tillbaka. Dessutom så sprang jag 1km, 30sek snabbare än sist, ett par gånger. Blev överlycklig när den mystiska rösten sa "1km, 4,48minuter" då jag i vanliga fall sprungit på ca 5,30. - Mitt mål är att springa 1km, 4minuter.
 
Distans: 6,42km
Medeltempo: 5,24min/km
Max takt: 3,31min/km
Tid: 34,37 min
Väder och underlag: Skinande sol. Grus och asfalt. 
Nu har jag laddat om med en megastor brunch. 'Banangröt toppat med kvarg, nötter och torkad frukt. Något proteinbröd (?) med skinka, frukt och grönsaker. Såklart fanns det mängder med vätska på menyn, te och vatten. Nu väntas en dag i Stockholmstad och ikväll är det dags för grillkväll med jobbet. Kramis.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback