- Brutalt axelpass

Efter lite häng på gräsmattan vid badet med Albin och Ilze drog jag mig hem för ett litet mellanmål. Fortsatte vidare till gymmet där ett brutalt axelpass avfirades, följt av ett svettigt konditionspass, även kallat pass nummer 2 i mitt "bli snabbare"-program. Kände verkligen hur allt var med min under hela mitt 80 minuter långa pass. Brände riktigt mycket i axlarna och svetten rann som tusan när jag stod på bandet. Hög på endorfiner, helt enkelt. Nu väntar jag på Albin, funderar faktiskt på att lära honom att spela lite piano. Vi får se hur det blir med det. Kramis.
Passet:
Militärpress 6x12 - 17,5kg
+
Långsamma hantellyft (2sek upp och 2sek ned) 6set - 4kg
 
Böjda hantellyft 2x10 - 4kg 3x10 - 5kg
+
Snea framåtlyft 2x10 - 4kg 3x10 - 5kg (10 reps för sig på båda axlarna)
 
Lutande axellyft i cable, 3set - 2,5kg
+
Raka axellyft i cable 3set
 
Högt roddrag i cable 3x12 - 17,5kg
+
Axelrotation 3x10 - 4kg
 
 
Konditionen:
10 minuter lugn jogg (jag joggade på 10km/h)
Intervaller: 1x5, snabb jobb i 1 minut, gå 1 minut. Upprepa 5 gånger. (jag växlade mellan 14,5-15km/h och gick på 6km/h)
5 minuter lugn jogg. 
 
Första passet hittar du HÄR!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback