- Äggvitegröt, lite mer protein

 De senaste dagarna har jag ätit äggvitegröt som tidigare varit en favorit. Jag har fått en del frågor om hur man gör denna och tänkte därför dela med mig av receptet. Detta är perfekt när man vill ha i sig lite extra protein. Dessutom kan det vara bra att äta ett kokt ägg vid sidan om.
 
Du behöver:
1dl fibergryn
1msk solrosfrön
1tsk psylliumfrön
1tsk linfrön
kanel
1/2dl äggvita/1 stor äggvita
2dl vatten
 
Blanda alla ingredienser utom äggvitorna i en skål och tillaga i micro/spisen som vanligt.
När gröten är klar blandar du ned äggvitan och rör om ordentligt. (Alt. kan du vispa äggvitan till vitt och hårt skum som du sedan blandar ned, då blir gröten riktigt fluffig och mäktig.)
Sedan är det klart. Jag skulle rekomendera att toppa med något sött så som banan eller mullbär, det är riktigt smarrigt. Hallon fungerar också riktigt bra!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback