- Quescookies

När jag var sjuk hittade jag en questbar i min vänska och blev riktigt sugen. Däremot så tycker jag att det blir för tort och sött när man bara äter baren. I bakhuvudet hade jag ett recept som jag sett för ett bra tag sedan. Questcookies. Trots att de blev brända så blev de riktigt fluffiga och otroligt goda. Dessutom behöver man inte äta upp alla på en gång utan kan låta det ligga i en skål eller något.
 
Du behöver:
1 Questbar i din favoritsmak
 
1. Värm upp ugnen på 200-225*C. (beroende på vad du har för ugn)
2. Skär baren i några bitar. Jag hade ca 20st.
3. Placera ut dem på en plåt som är klädd med bakplåtspapper. 
4. Ställ in i ugnen i 4-5 minuter (var noga med att titta till dem, så att de inte blir brända.)
5. När du tar ut dem kan du äta dem som de är eller så plattar du till dem så att det blir små söta kakor.
Passar perfekt att äta som just kakor men också som topping på något gott som glass, kvarg eller varför inte gröten?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback