- Nötfärs med wokgrönsaker och ljus fiberpasta

Ikväll stod jag för middagen. Nötfärs med wokgrönsaker och ljus fiberpasta med en gnutta smak av kanel. Har ni inte provat det? Ett måste! Annars har jag under dagen hunnit med ett helt ok mag-/axelpass, städat lite, pluggat och tagit det lugnt. Resten av kvällen ska jag spendera med Albin och imorgon väntas b.la ett walking-cardio pass då Johanna tvingat med mig, hehe. Godnatt. ♥
 
Du behöver:
1kg nötfärs
1 rödlök
4 vitlöksklyftor
peppar
grillgrydda
chilipulver
700g wokgrönsaker
3 rediga msk naturell kvarg
 
Hur gör du?
- Fräs löken och de pressade vitlöksklyftorna i olja.
- Stek sedan nötfärsen tills den nästan är genomstekt.
- Tillsätt de frysta wokgrönsakerna och rör om tills de tinat upp. Låt stå och puttra 5 minuter.
- Häll på kryddorna och tillsätt kvargen. Rör om låt puttra i yttligare fem minuter.
- Koka upp den ljusa fiberpastan enligt förpackning men samtidigt som du tillsätter saltet tillsätter du också en tsk kanel.
Klart. Servera!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback