- Ugnsbakad banan- och äppelgröt

Godmorgon lördag!
Idag är en ny dag och humöret är på topp igen. Vaknade klockan 7.00 efter 8 timmars sömn för att hjälpa min syster med att fixa gröt till frukost. Passade då på att lyxa till min egna frukost med ugnsbakad banan- och äppelgröt, toppat med kvarg och banan, på sidan hade jag även nötter och torkad frukt. Så otroligt gott!
Nu är jag helt proppmätt, ska smälta maten, planera mitt pass och sedan dra mig mot gymmet för ryggslakt, bästa träningspasset ju? Eller vad gillar ni mest att träna? Tell me!
Ugnsbakad bana- och äppelgröt:
(1 portion)
1 dl havregryn (jag använde glutenfria)
1/2 mosad banan
1/2 hackat äpple
1/2 dl äggvita
2 msk mandelmjölk (funkar med vanlig också)
1 msk ekologiskt 100% jordnötssmör
1 krm bakpulver
 
Hur gör du?
- Sätt ugnen på 200*C.
- Blanda samman alla ingredienser och grädda i ugnen i 15-20 minuter.
- Servera med kvarg/keso med banan och kanel. Eller vad du själv vill ha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback