- Förkylning och tigerkaka

Hellu, här har ni en tjej som slocknade 20.30 igår.
Pluggade spanska efter att jag kommit hem från skolan, Albin kom över för att hjälpa mig, men det slutade med att jag låg så gott som död pga. förkylning. Så jag gosade lite med Albin, åt middag och sen somnade jag. Så bestämde mig för att ta en vilodag idag istället för på onsdag så att jag blir frisk och inte förvärrar allt.
 
Därför bestämde jag mig för att fixa en lyxigare frukost när jag vaknade imorse - det blev en tigermicrokaka, dock med kokossmak istället för vaniljsmak. Till detta åt jag även några finn crisp, sallad, skinka och två koppar grönt te. 
Slutar 15.00 idag, men har tänkt att ta med mig flera böcker hem och jobba upp lite, passar ändå toppen då jag har vilodag.
Hoppas att ni får en grym dag, tänk på att fokusera i skolan och hitta istället på något skoj efter. Ni äger.
 
För 1 portion, variant av tigerkaka:
lager1:
1/2 dl havregryn
1/2 dl kvarg
1 msk kokosflingor
1 äggvita
1 skvätt kallt vatten
Lager2:
1/2 dl havregryn
1/2 dl mjölk/yoghurt/kvarg
1 msk agavesirap
1 äggula
1 msk kakao
 
Hur gör du?
- Blanda ihop ingredienserna, lagrena försig.
- Häll över lager 2 på lager 1.
- Stoppa ned en gaffel och dra den försiktigt up och runt lite, så att smeten blandas lite lätt.
- In i micron i 2-4 minuter, jag hade 2,5min.
- Klar, servera med t.ex frysta hallon och keso.
 


Va gott de där ser ut :) Ha en trevlig helg :)

2014-09-19 // 17:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback