- Banangröt med chokladsås

Imorse åt jag en stor frukost, det ni ser på bilden (banangröt toppat med blåbär, hallon, plomon och egengjord chokladsås, finn crisp med räkost och skinka, lite frysta bär och te) och även några riskakor med skinka och smör på. Kände att jag behöver ladda upp med massor av energi inför vandringen. Fick även en fråga för några dagar sedan när jag skrev DETTA inlägg om jag kunde länka receptet till gröten, men hittar det inte så receptet på gröten OCH den egengjorda chokladsåsen får ni här:
 
Gröten:
3/4 mogen banan
1 dl havregryn (jag använde gluten fria)
2 dl vatten
salt och kanel
1 äggvita
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda med kanel.
- Tillsätt havregyn och salt, rör om och häll sedan i vatten och rör om igen.
- In i micron 2 minuter, ta ut  rör om, in i micron på 2 minuter igen.
- Ta ut och rör ned äggvitan, klart!
Chokladsåsen:
1/4 banan
2 msk naturell kvarg
1/2 - 1 tsk kakao
en skvätt kallt vatten.
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda med alla igredienser, var försiktig och ta inte alldeles för mycket vatten så att den inte blir allt för rinnig!


gott det ser ut!
ha en bra dag, kram

2014-09-23 // 13:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback