- Roj kommer idag.

Hejsan, allt bra med er? Jag startade morgonen toppenbra, i famnen på min finaste. Vaknade  runt 9.15 men låg kvar ett tag innan vi båda behövde gå upp. Fixade en repris från gårdagen till mina syskon. Till mig själv provade jag bananpannkakor i ugn (?) såååå sjukt gott det blev, verkligen.
Städade snabbt mitt rum och ska strax cykla ned till tågstationen för att möta Roj. Vem är Roj? Min kompis från dagis. Vi har inte träffat varandra på 10 år(!!) och idag ska vi träna tillsammans. Fatta vad coolt ändå att en person jag umgicks mycket med för 10år sedan, som bor 10mil ifrån mig, har lika stort intresse för träning som jag. 
Nej, nu ska jag ta igen dessa 10år, hoppas att ni också får en toppendag. Ta vara på varje minut.
 
Bananpannkakor i ugn, 1 portion:
1 mogen banan
2 äggvitor/1 ägg
1 tsk kokosmjöl
kanel
1/2 tsk chaifrön
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda alla ingredienser.
- Starta ugnen på 200*C och låt smeten stå tills ugnen är varm.
- Lägg bakplåtspapper på en plåt och klicka ut smeten på den. Grädda i mitten av ugnen i 10 minuter när den är varm.
- Klart, servera med t.ex kavrg och hallon.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback