- Kind of Crossfit.

Igår tränade jag alltså med min saknade vän Tilda. Det blev ett riktigt svettigt pass, redan efter första omgången rann svetten som bara den och vi flåsade rikitgt mycket. Ett otroligt bra och roligt pass är vad det blev. Kind of Crossfit blev det väl. Har läst på lite om vad det är och tagit lite hjälp från förra onsdagen då jag var på ett pass med instruktör. Vi körde tre olika "intervaller" + lite olika övningar. De hittar ni om ni bläddrar ned lite.
Nummer 1:
"Vågor med repet" - 1 Minut (det ni ser på bilden ovan)
"Slänga en boll i marken följa av en knäböj" - 1 minut.
Fällknivar/halva fällknivar - 1 minut
vila - 1 minut
x3
Nummer 2:
Chins med gummiband - 1 minut
Armgång - 1 minut
Burpees - 1 minut
Vila - 1 minut
x3
Nummer 3:
Utfallssteg med boll i famnen - 1 minut
Boxhopp - 1 minut
Bålrotation med joystick - 1 minut
Vila - 1 minut.
x3
 
Lite mer exakt hur vi gjorde: Vi valde en övning vi började med, vi säger att jag började med utfallsstegen och Tilda med boxhoppen. Då gjorde vi den övningen i 1 minut och när tiden var ute, roterade vi, utan att vila, jag utförde då boxhopp och Tilda bålrotationen.
Både kondition och styrka, riktigt jobbigt om man verkligen ger allt och sedan är det en otrolgit rolig träningsform. Ska forsätta att köra på ett liknande sätt varje onsdag, har jag tänkt.
Några fler övningar vi körde:
Step up, tabata-intevaller, 4 minuter.
"Kastade en medicinboll och gjorde en knäböj när vi fångade den" 4 minuter.
"Hopp i rodd" 3x12 (det ni ser på bilderna)
Plankan 1 minut
Snedplankan 30sek på varje sida
 
Har saknat att ha någon att skrika på så att personen inte ger upp, för på så sätt blir även jag mer motiverad och vägrar att ge upp. Känns även bra att träna med någon som gillar att göra samma övningar som jag och är på ungefär samma nivå.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback