- Sjugosjunde November Tvåtusenfjorton

November börjar leda mot sitt slut och snart är december här, julmånaden. Åh, vad jag längtar. 
Har länge haft tankar på att gå en kvällspromenad genom storgatan då de har julpyntat där. Det är var jag gjorde igår, fick även med mig min fina. Massa lampor i olika färger och former, det är så fint.
 
Tordags idag, bara två dagar kvar till helg. Har börjat min morgon med att ta det lugnt, ätit en riktigt god chokladgröt och bara tänkt lite. Innan denna dag är slut ska jag ha bockat av en idrottslektion, två prov och tillsist ett benpass på gymmet. Är så galet taggad, har gjort om upplägget även här, gymmet har dessutom fått en ny "benmaskin" som ska provas idag.
 
Chokladgröt:
1dl fibergryn
1 3/4dl vatten
1tsk kakao
1 nypa vaniljPULVER
äggvita
1tsk kokosolja
 
Hur gör du?
- Tillaga gröten som vanligt. (1dl gryn och 2dl vatten samt kakao och vaniljpulver)
- Rör försiktigt ned äggvitan och seda kokosoljan.
Klart, toppa med massa hallon och njut!
 
Varför är kokosolja bra?
I kokosolja finns det fettsyror som b.la skyddar mot virus- och bakterieangrepp, gynnar tillväxt av goda tarmbakterier, hjälper immunförsvaret, samt skyddar mot infektioner.
♥ Innehåller inga transfettsyror.
♥ Det sätter igång ämnesomsättningen och förbränner mer kalorier, eftersom att kokosoljan har medellånga fettsyror och där med ökar energin. Det finns fler fördelar med ökad ämnesomsättning, b.la skadade celler byts ut sabbare och där med blir benskörheten inte lika vanlig, skador läker snabbare och kan hjälpa mot fetma.
♥ Demenssjukdomar bromsas upp
Finns massa fler saker som är bra, men återkommer om det!
♥ Om det inte finns något socker närvarande i blodet så frigörs fett från fettcellerna.
 
Källa


ååå älskar den här årstiden då julpyntet börjar :) är underbart här i London med all belysning och granar :D

2014-11-27 // 11:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback