- Psykiskt är jag pigg

Godmorgon finisar, här ovan får ni en bild på mig och mamma som gör mig så glad.
Efter att ha sovit 12 timmar har jag vaknat upp till ett grått och mulet väder igen. För mig gör inte det så mycket, då jag tycker att det är mysigt. Ser fortfarande helt sliten ut, men är pigg spykiskt, eller är jag verkligen det? Dagen ska jag spendera hemma, i sängen. Rummet ska städas, veckan ska planeras och möjligtvis plugga lite. Senare är det dags att åka hem till pappa, men innan det, är det att ta det lugnt som gäller. För att verkligen vara utvilad och klara resten av höstterminen. Fattar ni att vi redan gått en halv termin? det är helt sjukt. Men vi har klarat halva, så nu klarar vi resten också.
 
Hade en mysfrukost tillsammans med mamma imorse.Fixade en omelett till henne med bacon och champinjoner. Till mig själv gjorde jag kardemummamuffins i micro, som jag åt tillsammans med jordnötssmör, så sula men så sjukt gott, jag skojar inte. Samtidigt som vi åt läste vi om pyramider. Hur mycket vet vi egentligen om dem? Inte mycket, det är faktiskt lite läskigt.
Recept på kardeumummamuffins, 1 portion:
3/4 dl fibergryn/havregryn
2 tsk kokosmjöl
2 tsk kokosflingor
1/4 tsk bakpulver
1/3 tsk kardemumma (eller efter smak)
1/2 mosad banan
2 äggvitor (eller 1 helt ägg)
frysta bär
alt. 1 msk citronsaft.
 
Hur gör du?
- Blanda gryn, kokosmjöl, kardemumma och bakpulver.
- Tillsätt den mosade bananen och äggvitorna/ägget. Blanda ihop allt.
- Fördela smeten i 3-4 muffinsformar. Jag använde 2 tsk till varje form, det blev då fyra formar.
- Gör ett hål i mitten av muffinsen och tryck ned några frysta bär.
- Ställ in i micron på högsta effekt i 1,5-2 minuter eller tills de stelnat.
- Klart, versegod och njut!


mums!!

2014-11-02 // 10:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback