- Grymt benpass och god lax.

Tjabba tjena hallå. Hur är läget med er? Med mig är det toppenbra. Endorfinerna pumpar fortfarande efter det grymma benpasset jag och tillda genomförde. Chockade benmusklerna rejält och det mina vänner, det känns. 
Kom hem och käkade lite kvarg med äpple, innan jag satte igång med bakning av kladdkakemuffins till mina syskon eftersom att det var kladdkakansdag igår, men vi hade inget margarin/smör så jag kunde inte baka något då.
Har även hunnit med att fixa middag. Pappa tipsade lite om hur jag kunde tillaga den och lite tillbehör till det. Vet ni? Det blev så otroligt gott. Ni kommer inte tro mig när ni läser receptet, men med var så galet gott, njöt verkligen av varje tugga.
Lax med fullkornsris och broccoli:
 4 portioner:
Ris för 4 port.
broccoli
ca 500g tinad laxfile
sesamfrön
kokosflingor
pumpakärnor
sötsur sås
salt 
Svartpeppar
 
Hur gör du?
- Värm upp ugnen på 225*C
- Koka ris efter beskrivning på paketet.
- Koka broccolin tills den blir relativt mjuk.
- Tina laxen (om den inte är tinad). Häll på salt och peppar.
- Häll på lite sötsur sås på laxen och smeta ut det över hela. (Inte överdrivet mycket)
- Strö på fröna och kokosflingor.
- Ställ den mtt i ugnen ica 20 minuter, titta till lite då och då.
Klart, servera och njut!


vad gott :D

2014-11-08 // 18:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback