- Foodprep inför veckan.

Varit och storhandlat tillsammans med pappa. Ätit kasslersallad och stått i köket några timmar, för att förbereda matlådor inför veckan till mig och pappa. Köttfärs stekt med champinjoner + rostade rotfrukter (morötter, kålrot, palsternacka), så gott, enkelt och billigt. Ett grymt tips!
Innan någon börjar hypa. Ja, jag äter skolmaten och ja, den är helt ok, bättre än de flesta skolorna faktiskt. Men denna vecka har jag så mycket plugg och även några möten med skol-IF inbokade på lunch-tid, eftersom att vi har en promenad på 10 minuter till matsalen och tillbaka så blir det lite tajt, så känner att jag helt enkelt tar med mig en matlåda, iallafall några dagar. 
 
Annars då? Det är söndagkväll. Har ni söndagsångest? Ha inte det. Gör som jag precis gjort. Stanna upp och tänkt tillbaka på hur veckan har varit. Vad har varit bra? Vad har varit mindre bra? Vad ska DU göra för att få den kommande veckan lika bra, eller varför inte bättre?
Nu ska jag spela lite gitarr och sedan krypa under täcket för lite sömn, eftersom att jag sov så dåligt, med mardrömmar inatt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback