- En julkänsla nu i November

Godmorgon mina kära vänner. Hoppas att ni sovit gott och är taggade på denna lördag, för det är jag.
Har sovit så himla bra sedan jag fick armbandet från good balance. Pappa tror inte på mig, men det är sant samt sjukt att det fungerar. 
Idag mår jag mycket bättre är bara lite täppt i näsan, men psykiskt och relativt fysiskt är jag på topp. Har laddat upp inför benpasset med Tilda runt lunch, med en gudomligt god frukost, jag skojar inte.
 
Idag blev det ugnsbakad pepparkaksgröt toppat med banan frosting och hallon. Tre riskakor med smör och skinka samt mängder av te. Pepparkaksgröten gav mig en riktig julkänsla och jag längtar sååå mycket till december och julen. Smakerna mellan papparkaksgröten och frostingen passade perfekt ihop och min mage är mer än nöjd.
Nu ska jag planera passet och möjligtvis plugga lite till.
Pepparkaksgröt, 1 portion:
1dl fibergryn (havregryn)
2äggvitor/1ägg
2 msk naturell kvarg
2/3 msk pepparkakskrydda
ca. 1 msk sötning (jag hade en halv mosad banan)
1/4 tsk bakpulver
 
Hur gör du?
- Starta ugnen ¨på 225*C
- Blanda ihop alla ingredienserna och häll ned i en ugnssäker form/skål.
- Ställ in i ugnen i ca 10 minuter, titta till den lite då och då.
Klart.
Jag hade ju även på en frosting, den bestod av resten av bananen, 2 msk kvarg och en skvätt funlight med smak av papaya.


måste testa :D

2014-11-08 // 10:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback